środa, 9 lipca 2014

Tutorial na african flower i żółwika

Spodobały wam się moje żółwiki i prosiłyście o schemacik więc usiadłam i specjalnie dla was zrobiłam mam nadzieję że wystarczająco czytelny będzie:) Zaczniemy więc od tego co będzie potrzebne do wykonania żółwika :

  • Wełenka jakie chcemy kolory
  • nożyczki
  • igła
  • koraliki na oczka
  • wypełnienie
  • szydełko
  • i jak dla mnie kawa dla lepszej pracy:)



Zaczynamy robótkę od zrobienia dwóch motywów african flower.
Zaczynamy robótkę od czterech oczek łańcuszka, które łączymy w kółko


w kolejnym okrążeniu robimy dwa słupki oczko łańcuszka dwa słupki i tak powtarzamy sześć razy 




następnie bierzemy drugi kolor włóczki i robimy dwa słupki dwa oczka i dwa słupki  powtarzamy to sześć razy ( wbijamy to pod oczkiem łańcuszka poprzedniego rzędu)




dalej tym samym kolorem robimy po siedem słupków wbijając szydełko pod dwa oczka poprzedniego rzędu 


następnie ścisłe oczko i powtarzamy czynność sześć razy 




kolejny rząd i kolejny kolor na każdym słupku poprzedniego rzędu robimy półsłupek czyli siedem sztuk


następnie półsłupek wbity pod półsłupkiem poprzedniego rzędu 




powtarzamy aż do końca czyli sześć razy


tym samym kolorem robimy kolejny rząd słupków siedem słupków dwa  słupki w jednym oczku (czyli najpier wyjdzie cztery słupki  dwa słupki w jedno oczko i dalej siedem słupków dwa słupki aż do końca )



no i mamy koniec:)


potem robimy drugi tak samo ponieważ do żółwika są dwa potrzebne


następnie bierzemy włóczkę inny kolor niż te co robiliśmy nimi lub taki sam 


można zacząć od oczek łańcuszka ja osobiście lubię od magicznego kółeczka 


robimy półsłupki (dziesięć sztuk)


wygląda to tak 


potem ciągnę za jeden koniec kółeczka i ściskam 


jest taki efekt


łączę i przerabiam dalej 


żeby wyglądało tak jak na zdjęciach 



wypełniam wypełnieniem 


zakańczam i główka gotowa


nóżki robię dokładnie tak samo 


następnie na główce doszywam oczka


składamy ze sobą dwa african flower 


pomiędzy nie wkładamy głowę i zszywamy


następnie wkładamy pierwszą nogę drugą i tak aż do końca


zostawiając dziurkę na włożenie wypełnienia


po włożeniu wypełnienia zszywamy do końca


a tak wygląda gotowy żółwik:)

Zapomniałam dorabiam mu jeszcze ogonek :)






gotowy żółwik może służyć jako zabawka, ozdoba lub igielnik



jeszcze taki odręcznie narysowany schemacik mam nadzieję że da się rozczytać:)



mam nadzieję że dacie radę rozszyfrować moje skróty myślowe :) i uda wam się stworzyć piękne żółwie i nie tylko.
Pochwalcie się swoimi żółwiami jakie zrobicie :) 
Renatko przepis na sałatkę z bobu wzięłam z tego bloga 

Bób z boczkiem

składniki:

  • 0,5kg bobu
  • 4 plastry wędzonego boczku
  • 1 cebula czerwona
  • 1 ząbek czosnku
  • olej
  • sól, pieprz

przygotowanie:

Bób wkładam do zimnej osolonej wody i gotuję tak, aby był lekko chrupiący. Studzę pod zimną wodą i obieram ze skórek.
Boczek kroję w małe kawałki, wrzucam na patelnię, podsmażam. Gdy boczek wypuści tłuszcz wrzucam posiekaną cebulę i wyciskam czosnek. Smażę wszystko aż cebula się lekko przyrumieni (tak aby czosnek się nie spalił).
Obrany bób łączę z boczkiem i cebulą, zalewam 2 łyżkami oleju, doprawiam i mieszam.

Pozdrawiam Wiola



7 komentarzy:

  1. Kochana Wiolu, bardzo ci dziekuje za schemacik...Juz sobie wydrukowalam...Teraz ide szukac wloczki w moich zapasach...Mam nadzieje, ze znajde odpowiednie kolory. Jesli nie, musze sie uzbroic w cierpliwosc do jutra . Ale pogoda jest u nas pod psem, wiec bedzie zajecie na weekend☺
    Pozdrawiam goraco
    Gabi

    OdpowiedzUsuń
  2. Wioletko, dziękuję za schemat i przepis, tak miła niespodzianka nie spotkała mnie dawno, jesteś wielka! Schemat zrobiłaś bardzo czytelny, jak tylko uporam się z serwetą zabieram się za żółwia. Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba sie skusze na takiego zolwika :-) dobrze wiedziec, ze masz tak piekny opis wraz ze zdjeciami :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Opis bardzo czytelny i dokładny, na pewno powstanie wkrótce żółwik. Serdecznie dziękuję za tutorial i przepis Magda

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczny tutorial, a żółwik genialny!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały, przejrzysty tutorial :D Żółwik jest śliczny, a bonus w postaci przepisu na bób - pychota. Ja robię z boczuszkiem także brukselkę, ale jutro zrobię bób z Twojego przepisu :D A żółwika to będę sobie tu u ciebie odwiedzać :D

    OdpowiedzUsuń